Eduard Irimia despre ultimele schimbari la nivel mondial

Promotorul Eduard Irimia

In ultimii ani, Eduard Irimia a devenit unul dintre cei mai respectati promotori din Europa, iar circuitul sau, Superkombat, este unul dintre cele mai stabile produse de pe piata. Unul care se autosustine si care are cea mai mare expunere la nivel global, evenimentele fiind transmise in direct in 75 de tari.

 

In plina febra pentru pregatirea galei Superkombat World Grand Prix III de la Varna (7 iulie), acesta si-a facut timp cateva minute pentru a comenta, in exclusivitate, pentru luptatorii.ro, despre  ultimele schimbari de pe piata.

 

Vestea ca cei de la Glory au reusit achizitionarea It’s Showtime nu pare sa il fi luat prin surprindere pe Irimia, fiind cel care preconiza inca de acum doua luni ca singura  solutie pentru o stabilitate in acest sport ar fi o uniune Glory – It’s Showtime. Acum atentioneaza insa ca cei de la K-1, ramasi momentan in intuneric, pot oricand sa loveasca  spectaculos. “Chiar intr-un interviu pentru luptatorii.ro am spus asta. Salut pasul facut de cele doua organizatii. Ma bucur ca acum a fost creata o promotie puternica, insa in  acelasi timp cred ca si cei de la K-1 vor avea un cuvant de spus si ne putem astepta de la o surpriza”, ne-a spus Irimia.

 

Eduard Irmia si-a reiterat ideea ca este deschis colaborarilor si chiar ne-a dezvaluit faptul ca Bogdan Stoica, Raul Catinas si Catalin Morosanu au fost deja ofertati de Glory. “Vom colabora cu Glory. Am si vorbit cu Bas Boon despre sportivi, eu  nu le voi interzice sa se bata in Glory sau K-1 Global. Si noi ne-am folosit in trecut de Errol Zimmerman sau Remy Bonjasky la evenimentele noastre, asa ca nu vad nimic rau  ca luptatorii sa aiba libertate de miscare. Suntem deschisi oricaror propuneri”, spune fondatorul Superkombat.

 

Circuitul Glory Series s-a lansat cu surle si trambite, insa gala inaugurala de la Stockholm nu a avut impactul scontat. Putin peste 1.800 de spectatori au asistat la  evenimentul din Suedia, iar pierderile au fost de aproape un milion de dolari. Totusi, Bas Boon & Co. se asteapta la profit in urmatorii ani in conditiile in care acum se pot  baza pe toata crema sporturilor de contact.

 

Ramas un produs constant si care a crescut de la gala la gala, conceptul Superkombat s-a ghidat dupa o alta idee. Cu gale care au costat pana la 200.000 de euro, Irimia a  reusit lucruri mari, iar finala de anul trecut de la Frankfurt a adus aproape 10 milioane de telespectatori. Iar parerea sa este una importanta, nu degeaba fiind ales de specialistii de la Forbes să devina prima coperta in Europa provenita din sporturile de contact.

 

Cu milioane de euro investite, în conditiile in care in ultima perioada, piata a cazut, Glory oricand poate risca sa aiba soarta Ucrainei, care a a obtinut doar 500 de milioane de euro dupa Campionatul European de fotbal, desi investitiile s-au ridicat la aproape 10 miliarde.

 

Promotorul roman atrage atentia faptului ca Glory poate oricand sa clacheze daca nu va reusi un echilibru din punct de vedere financiar.

 

“Eu, la Superkombat, merg pe principiul de a construi un produs solid si in care sa nu pierdem bani. Daca alte promotii isi permit sa piarda milioane, atunci e riscul lor. Dar eu ca sistem de  bussines nu o vad viabila. Eu fac un sistem care sa reziste si in vremuri de criza. Daca va veni razboiul mondial, eu tot voi organiza gale pentru ca am inchegat un produs  care produce bani. Nu avem pierderi si de aceea adoptam politica pasilor marunti. In prezent, piata nu permite organizarea unor evenimente foarte mari, incat apoi sa ai si profit”, a mai afirmat acesta.

 

In plus, promotorul nu se entuziasmeaza de anunturile marete ale celorlalti oficiali. “Niciodata nu am adoptat planurile mari daca nu eram convins de ele. Uitati ce s-a  intamplat si anul trecut. Ne-am bucurat degeaba! K-1 trebuia sa faca Final 16 in China si s-a anulat tot cu o saptamana inainte. Acum, K-1 a revenit pentru o gala, iar acum are probleme. Glory arata foarte bine in momentul de fata, e cea mai mare promotie, dar pana nu fac un circuit complet, nu pot sa imi dau cu parerea. Din 2010 si pana acum au existat foarte multe zvonuri despre renastere”, mai opinat Irimia.

 

Si are dreptate. Din martie si pana acum au existat negocieri, vanzari de branduri, schimburi de sportivi, dar evenimentele, desi cu productie spectaculoasa, nu si-au atins tinta. La Glory Stockholm au fost doar 1.800 de spectatori, in timp ce K-1 Rising de la Madrid a adunat putin peste 100.000 de fani in fata calculatoarelor, in conditiile in care gala a fost transmisa gratuit. “Daca as fi beneficiat de un buget asemanator, sunt convins ca in trei ani, Superkombat ar putea deveni mai cunoscut decat UFC-ul. Nu am niciu dubiu”, e sigur pe el promotorul.

 

Pe 7 iulie, la Varna, va avea loc al treilea Superkombat World Grand Prix al anului, dupa cele de la Podgorica (Muntenegru) si Cluj-Napoca. Fight-cardul arata mai mult decat  interesant. Alexey Ignashov, Catalin Morosanu, Raul Catinas, Ismael Londt si Freddy Kemayo sunt printre cei care vor face un spectacol de zile mari in sala de 6.500 de locuri  a orasului de la malul Marii Negre.

 

Eduard Irimia a vorbit si despre planul sau de viitor privind expasiunea Superkombat la nivel mondial. “Suntem in plin progres. Pe langa Eurosport, noi am oferit drepturile tv si televiziunilor nationale din tarile unde am organizat evenimentele. In plus, am avut un show pilot in Romania pentru descoperirea unor noi eroi. Cu riscul de a ma repeta, as vrea ca Superkombat sa devina un model de bussines pentru aceasta nisa”, a comentat promotorul cu o experienta de aproape un deceniu. De altfel, cel putin la nivelul Romaniei, Irimia si-a atins scopul deoarece luptatorii au ajuns sa fie la fel de cunoscuti ca si jucatorii de fotbal, o performanta greu de egalat de celelalte sporturi interne.

Related posts

*

*

Top